دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در یک نگاه

 گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.  

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (17) به معرفی واحد پزشکی تهران و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در 27 خرداد ماه 1364 تاسیس و فعالیت خود را با ریاست دکتر سید حسن یحیوی و راه اندازی چهار رشته تحصیلی ٬ پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای ٬ پرستاری و مامایی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی با جذب 376 دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر با بیش از 6000 دانشجو دارای 3 دانشکده مصوب ٬ 17 رشته در مقاطع تحصیلی دکترای حرفه ای ٬ کارشناسی ارشد ٬ کارشناسی پیوسته ٬ کارشناسی نا پیوسته و کاردانی است.
از فروردین ماه 1386 واحد پزشکی تهران با ریاست دکتر احمد فیروزان همچنان با هدف توسعه کمی و کیفی به فعالیت خود ادامه می دهد . کوشش در جذب بیشتر هیات علمی ٬فعال سازی مرکز توسعه آموزش (EDC) ٬ تاسیس و راه اندازی رشته های جدید ٬ تجهیز بیمارستان ها ٬ احداث بیمارستان های فوق تخصصی مدرن بوعلی با 240 تخت در محوطه و زمین فعلی بیمارستان ٬ راه اندازی مراکز پژوهشی و پیگیری و تعمیق مسائل فرهنگی در راس اموری است که در حال حاضر در واحد پزشکی تهران مورد توجه است   

**اعضای هیات علمی :
در این دانشگاه 225 نفر عضو هیات علمی تمام وقت رسمی همکاری دارند که نزدیک به 80درصد آنان دارای مدرک دکترای تخصصی و فوق تخصصی با مرتبه علمی استاد ٬ دانشیار و استادیار هستند.

**تعداد فارغ التحصیلان :

واحد پزشکی تهران تا شهریور ماه 86 ٬ تعدادی حدود یازده هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که از این تعداد 3700 نفر در مقطع کاردانی ٬تعدادی 3210 نفر در مقطع کارشناسی ٬ تعداد 370 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته ٬ تعداد 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 3500 نفر در مقطع دکترای حرفه ای میباشند .

**فعالیت آموزشی و پژوهشی :

دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران نه تنها در پیشبرد اهداف خود در زمینه آموز شی بسیار موفق عمل کرده است بلکه در ایجاد زمینه تحقیق و پژوهش برای دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز امتیازات زیادی کسب کرده است .
ثبت اختراعات متعدد توسط هیات علمی و دانشجویان ٬ انتشار ده ها مقاله در مجلات علمی و معتبر داخلی و بین المللی ISI و تجهیز و راه اندازی کتابخانه اینترنتی که دسترسی به آخرین ژورنال ها و مجلات علوم پزشکی را میسر می سازد از جمله این اقدامات است .
در حال حاضر در این واحد دانشگاهی 4 کتابخانه ٬ با بیش از 39 هزار جلد کتب مرجع و غیر مرجع فارسی و لاتین وجود دارد .

**فعالیت های ورزشی :

از دیگر ویژگی واحد پزشکی تهران درخشش ورزشکاران و کسب امتیازات برتر در المپیاد های مختلف است .
دانشجویان ورزشکار این واحد در هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی علوم پزشکی کشور با کسب مقام های اول در رشته های بدمینتون و تنیس و تکواندو افتخار آفریدند .
ریاست تربیت بدنی واحد پزشکی تهران به عهده نایب رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بانوان جمهوری اسلامی ایران است.


**مساحت کل فضای عمرانی :

واحد پزشکی تهران بالغ بر 116 هزار متر مربع است که حدود 6500 متر مربع آن به مراکز رفاهی دانشجویان از جمله سالن ورزش به مساحت 600 متر رمبع ٬ کتابخانه به مساحت 800 متر مربع و فضایسبز و پارکینگ به مساحتی قریب به 5000 متر مربع اختصاص دارد .

**تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های مختلف


رشته پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای با 1767دانشجو

رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد با 162 دانشجو

رشته پرستاری در مقطع کارشناسی با 847 دانشجو

رشته مامایی در مقطع کارشناسی با 538 دانشجو

رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی با 226 دانشجو

رشته زیست شناسی سلولی مولکولی در مقطع کارشناسی با 88 دانشجو

رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی با 246 دانشجو

رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی با 217 دانشجو

رشته بهداشت محیط در مقطع کارشناسی ناپیوسته با 283 دانشجو

رشته بهداشت محیط در مقطع کاردانی با 463 دانشجو

رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی با 717 دانشجو

رشته بهداشت خانواده در مقطع کاردانی با 130 دانشجو

رشته بهداشت مبارزه با بیماری ها در مقطع کاردانی با 163 دانشجو

رشته بهداشت حرفه ای در مقطع کاردانی با 133 دانشجو

رشته تکنسین اتاق عمل در مقطع کاردانی با 91 دانشجو

رشته هوشبری در مقطع کاردانی با 83 دانشجو

رشته هوشبری در مقطع کارشناسی --

و در مجموع 6153 دانشجو

منبع : خبرگزاری ایسنانیوز

نظرات 1 + ارسال نظر
طلایی پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:08 ب.ظ

سلام!

خیلی مطلب جالبی بود برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه.
واقعا دانشگاه نیست باقلواست:-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد