مجرد ها بخوانند

 

انتخاب همسر
اصول عاقلانه ،انتخاب عاشقانه

از میان همه  تصمیماتی که در زندگی خود می‌گیرید، فقط معدودی از آنها بسیار با اهمیت هستند، مثل انتخاب همسری که می‌خواهید عمری با او زندگی کنید. یک انتخاب اشتباه می‌تواند زندگیتان را تباه کند، باعث شود روز و شب را در نومیدی و ناکامی بسر برید، شما را افسرده یا نگران کند، یا در شرایطی قرار دهد که نه تنها سلامت روانی‌تان در خطر افتد بلکه سلامت جسمی تان هم تحلیل رود.

می خواهم ازدواج کنم اما ...

 

ازدواج یعنی خدا حافظ زندگی!

 

نگرش افراد به ازدواج ، به عنوان یک واقعیت اجتماعی، تحت تأثیر فرهنگ و نقش و موقعیتی است که فرد، در آن زندگی می‌کند. بنا بر این، دیدگاه فرد نسبت به ازدواج ، تابع فرهنگی است که به آن تعلق دارد. این دیدگاه، همچنین با جایگاه فرد در جامعه ، ارتباط تنگاتنگ دارد.از طرف دیگر، مسئله مشکلات و موانع ازدواج از یک سو و آرزوها، ایده‌آل‌ها و تصویری که دختران و پسران از  آینده و زندگی مشترک خود دارند، از سوی دیگر، موجب شده است که جوانان، به آسانی، تن به ازدواج ندهند و به عبارت دیگر، از آن بگریزند.

 

 

قلب

 

مجرد های عاشق بخوانند!

‌با بررسی بسیار ساده و گذرا در زندگی بسیاری از زوج‌های جوان که به‌ظاهر روزی عاشق یکدیگر بودند و اینک از هم نفرت دارند ، در‌می‌یابیم که آنان مفهوم عشق را اشتباه در ذهن و کالبد وجودشان ، تعبیر کرده و بر‌اساس این اشتباه ، تصویر رنگی و زیبایی از طرف مقابل در ذهن‌شان ترسیم و زندگی مشترک خود را بدون هیچ پشتوانه‌ی منطقی و عقلی آغاز نموده‌اند.

دختر

 

ازدواج نمی کنم ، درس می خوانم

 

از موانع عمده اى که در سر راه ازدواج بسیارى از جوانان مطرح است، ادامه تحصیلات در سطوح عالى است. اینکه این موضوع اساسا بتواند به عنوان مانعى براى دانشجویى و فن آموزى رخ نماید ، در خور تامل و بررسى است، ولى به نظر مى رسد که شاید بتوان با قدرى تدبیر و چاره اندیشى با آن به طور شایسته کنار آمد.

 

 

 

ازدواج

 

علل گریز دختران از ازدواج

بسیارى از اینکه پذیرش ازدواج و اقدام به تشکیل خانواده، همراه با قبول مسوولیتى بزرگ، در اداره ی زندگى، رفت و آمدها، ارتباطات جدید ، خواسته هاى همسر و احیانا برخى نزدیکان او و در نهایت بچه دارى و تربیت فرزند است در هراسند و این قضیه گاهى آن چنان در دیدگاه شان دشوار و سنگین جلوه مى کند که برخى اساسا از آن منصرف شده و یا با نگرانى و اضطراب به سوى آن قدم مى گذارند.

 

ازدواج مهارت می خواهد

 

ایده های اشتباه در ازدواج

 

وقتی وضعیت در خانه‌ی پدری، شوم و اندوه‌بار باشد، ازدواج یک راه گریز محسوب می‌شود. تعجبی ندارد که خیلی‌ها این راه گریز را انتخاب می‌کنند؛ اما به‌طور معمول، این مسیری است که شما را از چاله درآورده و به چاه می‌اندازد. یکی دو سال دیگر در خانه‌ی پدر و مادر ماندن، بهتر از آن است که با نخستین پیشنهاد ازدواج، تن به تاهل دهید، چون آن‌وقت ممکن است شریک زندگی‌تان تا آخر عمر سبب رنجش و آزار شما گردد.

 

 

 

همکار

 

ازدواج با همکار آری یا خیر؟

وقتی می شنو ند با همکارت ازدواج کرده ای دهانشان از ذوق آنقدر باز می شود که مکنونات قلبی شان را هم می توان دید: «خوش به حالت». به گمانشان بر اسب سفیدی سوار شده ای که هیچ سپاهی یارای پیاده کردنت را ندارد، چرا که تو همسفری داری متناسب و عشقی که از شباهت ها سیراب می شود، اما وقتی ورق بر می گردد تو همان سوار سیاه پوشی می شوی که فقط  گمان همراهی با همنشینی ایده آل را داشته ای.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
میرزاده پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:15 ب.ظ http://mirzadeh-87@yahoo.com

سلام مدیر وب ....

مقاله ی جالبی بود فقط اگه ممکنه منبع اش را معرفی کنید

(باتشکر از زحمات شما )

سلام.
حتما

امیر ثروت پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:44 ب.ظ

بابا دمتون گرم.
همین

دم شما هم گرم بمونه

علی برقی یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:50 ق.ظ http://zab-870@yahoo.com

سلام آقای افرا مقاله فوق العاده بود
ولی اینکه نوشته دخترها از امسولیت در هراسند
کاملا اشتباست.
موفق باشید.

سلام.
منظور عموم نبود.

علی برقی چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:05 ق.ظ http://zab-870@yahoo.com

سلام آقای افرا
مقاله ی قابل توجهی بود
ولی باید خدمتتون بگم که دخترها به دلیل فرار
از مسئولیت نیست که ازدواج نمیکنن
به آقایون اعتماد ندارند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد