علی میثمی : باسلام خدمت جناب استاد جدیری و برادر ارجمند آقای جعفری و کلیه حاضرین عزیز
علی میثمی : ضمنا ارادتمند آقای خاکدامن هم هستیم
علی میثمی : جناب استاد بهترین راه یادگیری سوالات تستی را اگه میشه مختصر و مفید توضیح دهید؟
سینا  قاضی  : با سلام مجدد خدمت همه حاضرین گرامی
مریم کارگرَآزاد : با سلام. عوامل موثر بر تربیت نوجوانان چیست؟
مریم کارگرَآزاد : الان باید صدا داشته باشیم؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خیر
سینا  قاضی  : نظر استاد در مورد ازدواج های فامیلی و غیر فامیلی چیست کدام بهتر است. و اصلا ملاک یک جوان برای ازدواج چه چیزی باید باشد؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : با سلام خدمت همه حاضرین لطفا سوالات را کوتاه و جزئی مطرح نمایید
مریم کارگرَآزاد : اینکه در اسلام گفته شده است زن و شوهر باید هم کفو باشند، فقط مسلمان بودن ملاک است یا موارد ریزتر هم هست؟
مریم کارگرَآزاد : جواب ها را همین الان می دهید؟
طاهره مردانی ولندانی : با عرض سلام به استاد گرامی وهمگی حاضرین ملاک برای یک همسر خوب چیست؟
جعفری اداره فرهنگی : بله جوابها الان داده می شود
علی میثمی : آقای جعفری؛ استاد جدیری جوابها را صوتی میدهند!
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای قاضی: مهم در ازدواج شناخت از طرفین و آمادگی برای ازدواج طرفین است اما ازدواج های فامیلی مزیت هایی دارند و معایبی, یکی از مزیتهای ازدواجهای فامیلی شناخت دختر ازپسر و شناخت پسر از دختر می باشد این شناخت معمولا در طول زندگی فامیلی رخ میدهد هرچند که در این مورد هم نیاز به مشاورهای روانشناختی وجود دارد اما یکی از مهم ترین معایب ازدواج فامیلی بحث ژنتیکی قضیه است که اگر خدای ناکرده مشکلی برای فرزند به وجود بیاید تحمل آن خیلی سخت خواهد بود.اما در ازدواجهای غیر فامیلی هرچند این مشکل تقریبا قابل رفع است اما مزیت شناخت را کمتر خواهند داشت.ملاکهای ازدواج برای هر فرد قابل تغییر و تنوع است. برای جواب بهتر است خود را بیشتر معرفی کرده و ما از خصوصیات شما و خانواده شما بیشتر آگاه بشویم. که در اینجا متاسفانه امکان گفتگوی بیشتر نیست. اما بطور کلی ملاکهای یک جوان مومن میتواند از این قرار باشد: ملاکهای اصلی 1. ایمان و تعهد قلبی به پروردگار متعال و انجام واجباتز 2. خوش خلقی و برخورد نیکو و آشنایی با آداب معاشرت 3. عفت و حیای ذاتی و ملاکهای از این قبیل : زیبایی , ثروت, خانواده با فرهنگ, و از این دست می تواند ملاکهای فرعی قضیه قرار گیرد. برای اطلاع بیشتر میتوانید با شماره 09640 بخش مشاوره صحبت کنید. این شماره بدون کد و متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم کارگر: خیر ملاک فقط مسلمان بودن نیست مهمتر از مسلمان بودن هم کفوی در ایمان است. و هم کفوی در مسایل دیگر نیز ملاک است.
جواد خبازی : این‌که می‌گویند اگر پسر و دختر در کنار یکدیگر در کلاس باشند بهتر می‌توانند درس بخوانند چقدر صحت دارد؟ آیا می‌توان گفت که این امر باعث می‌شود تا دانشجو نسبت به همکلاسی خود حسادت نشان داده و بهتر درس بخواند؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم مردانی قبلا در جواب گفته شد که ملاکهای همسر میتواند از دیدگاه اشخاص مختلف متنوع باشد برای اینکه جواب خود را بهتر بگیرید با شماره که دادیم تماس بگیرید. اما اگر میخواهید زندگی خوبی با شوهرتان داشته باشید به غیر از ملاکهای مذکور به نظر میرسد شوهر آینده تان باید اهل کار باشد و همچنین از لحاظ سلامت روانشناختی قابل اطمینان.
جعفری اداره فرهنگی : آقای میثمی فعلا امکان پاسخگویی صوتی نیست اما امیدواریم در اینده این امکان فراهم شود
مریم کارگرَآزاد : آیا این مورد که شوهر سطح تحصیلاتش پایینتر از زن باشد اشکالی دارد؟
مریم کارگرَآزاد : برای ایجاد فضای صمیمی و پر محبت زن چه وظایفی دارد؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : جناب آقای خبازی : تحقیق جدی و مستمری درباره اینکه آیا دختر و پسر کنار هم درس بخوانند آیا موفق خواهند بود یا نه وجود ندارد اما تجربه نشان میدهد که اختلاط دختر و پسر در کلاس و در کنار هم باعث حواس پرتی و گاه حتی روابط نامشروع شده است. هرچند مطلبی هم که وجود دارد بحث مسائل شخصیتی دختر و پسر است برخی از دختران و برخی از پسران از اینکه در کلاس جنس مخالف به ایشان در مورد ضعیف بودن درس با دیده تمسخر بنگرد بیشتر ناراحت خواهد بود تا اینکه یک همجنس اینکار را انجام دهد.
جواد خبازی : به نظر شما ترویج ازدواج‌های دانشجویی تا چه حد صحیح است؟ آیا دانشجویانی که با هم ازدواج می‌کنند از یکدیگر شناخت کافی دارند یا خیر؟ درجایی شنیدم که بیشتر آمار طلاقهای کشور از ازدواج‌های دانشجویی است؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم کارگر: تحصیلات یکی از ملاکهای مهم در امر ازدواج است اما اگر تحصیلات دختر و پسر نزدیک به هم باشد معمولا مشکلی ایجاد نمی شود. اما سطح تحصیلات اگر فاصله زیادی با هم دیگر داشته باشند در اکثر موارد با مشکل مواجه خواهند بود اما نکته ای که وجود دارد این است که بهتر است پسر از لحاظ تحصیلی یا هم مقطع دختر یا کمی بالاتر باشد برای اینکه در زندگی زناشویی معمولا مردان از اینکه در قسمتی از امور از همسرشان پایینتر باشند احساس خوبی نخواهند داشت این امر اگر با به رخ کشیدن تحصیلات توسط همسر باشد تبعات بدتری خواهد داشت.
طاهره  رحیمی  : با سلام خدمت استاد محترم و حاضرین عزیز جناب استاد اگر ما تا حالا دروس را نصفه نیمه خوانده باشیم و حالا که چند روز بیشتر به امتحان نمانده باید چکار کنیم که به بهترین نحو از وقت کم باقی مانده استفاده کنیم زیرا من خانه دار و بچه دار هستم و اصلا فرصت کافی ندارم و از این بیشتر در توانم نیست ؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم کارگر:عوامل تربیت نوجوان: سوالی کلی است آیا شما در منزل خودتان فرد نوجوان دارید و اگر اینچنین است آیا با وی مشکلی دارید, تربیت نوجوان بستگی به عوامل مختلفی دارد یکی از مهمترین آنها هماهنگی پدر و مادر در امر تربیت است. و دیگری سبک تربیتی پدر و مادر و نهایتا شخصیت پدر و مادر در این امر مهم و موثر است اما اگر این مطالب مثل سوال شما کلی بود میتوانید با همان شماره تماس بگیرید و شخصا صحبت نمایید.
مریم کارگرَآزاد : به نظر شما بهترین دوران برای تربیت فرزند خردسالی است یا نوجوانی؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم رحیمی: انتظار معجزه از خودتان نداشته باشید واقع نگر باشید و اگر واقعا نمیتوانید دروس را ادامه دهید فکری به حال خود کنید چرا که شکست در یک مسئله تحصیلی باعث افت روحیه و پایین امدن اعتماد به نفس شما خواهد بود. این امر خیلی مهمتر و اثرگذار تر از تحصیل شماست. اما در این فرصت کم هم میتوانید برخی از کارها را انجام دهید سعی کنید بیشتر بر درسی تمرکز کنید که علاقمند بوده و نستبا آن را بهتر فهمیده و قبلا بیشتر مطالعه کردید. از پراکنده کاری و مطالعه همه دروس در وقت کم جدا بپرهیزید نمره قبولی در یک یا دو درس بهتر است نمره نیاوردن در تمام دروس است. اگر دوستان شما از قبل جزوه ای یا کار کلاسی آماده کرده اند ا«نرا بگیرید و مطالعه فرمایید.
محمد  خرازی افرا  : jenab aghay jaderi shoma jesaratan aghay sadeghe jaderi hastin ?
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم کارگر: تربیت فرزند از زمان جنینی و حتی اگر اغراق نباشد از شب انعقاد نطفه شکل میگیرد یقینا حالات شما در شب مذکور تاثیر گذار است زمانی بارداری شما مهم است اوایل نوزادی از اهمیت به سزایی برخوردار است و در نهایت نوجوانی هم تربیت خاص خود را میطلبد. و اینچنین نیست که ما تربیت را مختص به کودکی یا نوجوانی بدانیم. البته وزن هر کدام از این موارد یکسان نیست.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای خرازی و دوستان: خیر
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : دوستان گرامی: من جعفر جدیری فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی از موسسه امام خمینی ره هستم. و چندین سال است در باب مشاوره تلفنی و حضوری فعالیت مینمایم. در ضمن مدیر گروه مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی هم میباشم.
مریم کارگرَآزاد : برای تحصیل در رشته علوم تربیتی در دانشگاه امام خمینی(ره) باید تحصیلات حوزوی داشته باشیم؟ با مدرک این دوره نمی توان شرکت کرد؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای میثمی: یقینا فردی اگر بخواهد در امتحان چه تستی و چه تشریحی موفق باشد نیازمند مطالعه عمیق و درونی سازی مطالب آموخته شده است. اما نکته ای که در امتحانات تستی باید دقت شود این است که اگر سوالات و گزینه ها را به دقت خواندید اولا گزینه ای که به ذهن شما می رسد که احتمالا درست باشد را علامت بزنید. و از برگشتن دوباره به این سوالات خودداری کنید مگر اینکه قطع و یقین پیدا کنید که اشتباه زده اید. مطلبی دیگر این است که در سوالات تستی معمولا به مباحث ریز و جزئی بیشتر پرداخته میشود. پس لازم است مباحث را از این منظر هم خوب مطالعه نمایید. و در نهایت برخی از سوالات تستی همدیگر را پوشش میدهند یعنی اینکه گاه یک سوال میتواند مکمل سوال دیگر باشد و میتوانید با این دقت برخی از این سوالات را به درستی علامت بزنید. البته برای مطالعه بیشتر میتوانید به کتابهای مربوطه در زمینه روش مطالعه مراجعه فرمایید.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای هاشمی: کتابهای مد نظر را بهتر است با رجوع به کتابفروشی و گشتن میان کتابها پیدا کنید. این از لحاظهای مختلف برای شما مفید خواهد بود اما در بحث ازدواج و خانواده کتابهای جان گری و باربارا دی آنجلس سودمند است این دو از مولفانی هستند که کتابهای مختلفی را در این زمیته نگاشته و هم در ایران و هم در خارج از کشور به مراتب تجدید چاپ شده. مثل کتاب مردان مریخی زنان ونوسی, زن مرد ارتباط, ارتباط پیشرفته , رازهای در مورد زنان, رازهای در مورد مردان از این قبیل است. کتابهای مولفان ایرانی هم بسیار مفید می باشد از جمله کتاب آیین همسرداری از آقای امینی , نظام خانواده در اسلام اثر آقای انصاریان , اخلاق در خانه اثر آیت الله مظاهری, بهشت خانواده اثر دکتر مصطفوی, در مورد انتخاب همسر نیز کتابهای وجود دارد از جمله انتخاب همسر آقای مظاهری, در مورد روابط دختر و پسر نیز اثری با همین عنوان چاپ شده.
محمد  خرازی افرا  : Aghay jaderi .. gahan dar ezdevajhayi ke bar payey elaghe va shenakhet ostvar bode .. moshahede mishavad ke afrda dar ertebathaye atefi khod sard shode and .. nazare shoma dar mored dalayel an chest ?
زهرا باقری : آقای جدیری، با سلام، نظرشما درمورداشتغال زنان چیست؟
زهرا باقری : زنان شاغل باشندبهتر می توانند همسرداری کنند یا نه؟
جعفری اداره فرهنگی : آقای خرازی خواهشمندم سوالات خود را فارسی تایپ کنید
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای خرازی: این مطلب گاهی میتواند صحت داشته باشد اما سردشدن عاطفی مربوط به شناخت اولیه نیست بلکه در بیشتر اوقات به نوع رابطه زن و مرد برمیگردد. هرچند ما برای همه زندگیها فراز و نشیبی در باب محبت و علاقه قائلیم و قرار نیست زندگی زناشویی همیشه پر از عاطفه و محبت باشد چه اینکه ما انسانیم و انسان تحت تاثیر خیلی از مسائل واقع میشود و این میتواند به نوع روابط لطمه زند مهم برایند کار است. که این هم به شناخت ما از همسرمان (روحیه, صفات شخصیتی , انتظارات , ویژگیها و ...) برمیگردد. و اینکه خود ما برای زندگیمان چکار کرده ایم آیا هیچ مشکلی از ناحیه ما وجود نداشته .
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم باقری: جواب این سوال آری یا نه نیست. و به خود فرد بستگی دارد. از نظر اسلام مهمترین وظیفه زن شوهرداری تربیت فرزند و خانه داری است. و اگر هر مسئله دیگری به این وظایف لطمه بزند از نظر اسلام مردود است. اما گاهی به اقتضاء زندگی زن مجبور میشود که کار کند پیشنهاد ما اولا کاریست که در منزل انجام میگیرد این از لحاظ روانشناختی و حتی دینی مهم است چه اینکه نه در آن اختلاطی بین زن و مرد وجود ندارد و زن میتواند در کمال آسایش و بدون استرسهای محیط کار به این شغلش ادامه دهد در مرحله بعدی و اگر این انجام کار در منزل میسر نشد کار پاره وقت د
زهرا باقری : من در متنی خواندم که زن در مواقعی واجب است که به سر کار برود، این را از اهل علم پرسیدم جواب درستی ندادند این چگونه است؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : و دور از محیط مردانه و در چارچوب توانمندیهای زن میتواند انجام گیرد. البته این دو منوط به انجام وظایفی است که قبلا گفته شد و اگر آنها لطمه ببینند نه از لحاظ دینی مشروعیت خواهند داشت و نه روانشناسی آن را توصیه میکند.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم باقری: من اطلاعی از آن متن ندارم اما برخی از مشاغل که مربوط به خود زنان است مثل : پزشکی زنان و زایمان, یا مواری از این قبیل که بهتر است زنان انجام دهند میتواند اگر حاکم شرع یا مرجع تقلید اجازه دهد در حد واجب کفایی میتواند باشد.
زهرا باقری : خوب الان وقتی کار تمام وقت درآمد و بیمه و خیلی چیزهای دیگر دارد، ما دل به کار پاره وقت خوش کنیم؟
زهرا باقری : کار در منزل هم آن درآمد را ندارد
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای خبازی: متاسفانه آمار طلاق در بین تحصیل کرده ها زیاد است اما جایی ندیده ام که گفته شود ازدواج دانشجویی آمار طلاقش زیاد است. اما به هر ترتیب صرف نظر از امار اگر ازدواج دانشجویی بر پایه و اساس شناخت دقیق و بدون احساسات و بدور از روابط قبل از ازدواچ صورت گیرد و همسران آمادگی برای زندگی زناشویی داشته باشند و بتوانند در طول زندگی انتظارات همدیگر را برآورده کنند امیدواریم این زندگی پایدار باشد. اما آنچه اکنون در ازدواجهای دانشجویی بعضا دیده میشود ازدواج بر اساس ملاکهای واقعی نیست برخی تحصیلات برخی دیگر زیبایی برخی دیگر سر و زبان داشتن و برخی دیگر ملاکهای غیر واقعی را انتخاب کرده و بر همان اساس ازدواج میکنند که این ازدواجها به احتمال قوی با مشکل مواجه شود. مطلب دیگر در ازدواجهای دانشجویی روابط قبل از ازدواج است که این هم به نوبه خود به پایداری ازدواج لطمه میزند.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم باقری: مسائل اقتصادی و تامین معیشت زندگی بر عهده مرد خانواده است و این مرد است که با تلاش و کوشش فراوان خود باید به زندگیش توسعه دهد. البته نقش زن به عنوان مدیر خانه بااهمیت است عدم اسراف , چشم هم چشمی و مدیریت اقتصادی زن میتواند کمک شایانی به به تامین زندگی نماید. البته ما با شما موافقیم که کار در منزل شاید بیمه و درآمد معتنابهی نداشته باشد. اما این را در صورتی گفتیم که به آن وظایف اصلی لطمه نزند اما اگر فردی اقتضاء زندگیش جوری است که شوهرش از کار افتاده است یا فعلا بیکار است آنوقت میتواند با این روشها سروسامانی به زندگیش دهد اما استخدام و کار تمام وقت آن هم در محیطی مردانه و مخصوصا خارج از توانمندیها و ویژگیهای یک زن قطعا آسیب زننده است. اگر شما مشکل خاصی در این زمینه دارید میتوانید شخصا با شماره مربوطه تماس بگیرید و با مشاورین ما در مرکز صحبت نمایید.
زهرا باقری : نه البته که مشکلی ندارم، اما با مشاهده اطرافیانم این سوال هر روز برای من بیشتر جلوه گر می‌شود
زهرا باقری : به طور مثال خیلی دیده‌ام مردانی که بیکار هستند و زنشان به سر کار می‌رود و مرد پرتوقع می‌شود و به نظرم می‌رسد که اگر زن به سر کار نرود بهتر است
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم باقری: ما نیز با شما موافقیم و به همین خاطر عرض کردیم که تامین زندگی بر عهده
محمد  خرازی افرا  : آقای جدیری بنده خرازی افرا هستم دانشجوی رشته روانشناسی بالینی (تهران پزشکی) بنده چگونه می توانم در غیر از این وبسایت با شما ارتباط داشته باشم ؟!
جواد خبازی : به نظر اینجانب بعضی اوقات تلویزیون و رسانه های جمعی در مورد ازدواج سختیگیریهای زیادی می‌کنند و انتخاب همسر را طوری نشان می‌دهند که انگار شخص باید تمام زیر و بم طرف مقابل را بفهمد حتی تناقضهایی هم در پخش این نوع برنامه ها دیده ام می‌گویند باید شناخت کافی از شخص مقابل داشته باشی تمام اخلاقیات طرف مقابل را بشناسی اما خیلی نباید رابطه کلامی و رفتاری با یکدیگر داشته باشی خودم متاهل هستم و زمان ازدواج فقط ملاک‌های اصلی (ایمان، اخلاق و...) را در نظر گرفتم چون طرف مقابل هم همین ملاک‌ها را داشت الحمدالله خیلی به هم نزدیک بوده و به همدیگر محبت داریم نظر شما چیست؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : مرد خانواده است و زن مسئولیت تامین معاش ندارد اما به اقتضاء و اگر ضرورت ایجاب کرد مطالب روش اول و دوم بهتر از آن است که زن مشغول به کار تمام وقت در محیط مردانه و خارج از چارچوب ویژگیهای زنانه به کار گرفته شود.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای خرازی: شما با شماره 09640 مستقیما میتوانید صحبت کنید. کد من هم در آن مرکز مذکور شماره 3 میباشد. مبتوانید از این طریق با بنده مرتبط باشید.
زهرا باقری : خوب، ببخشید که زیاد سوال می‌کنم، بالاخره اگر مرد بیکار بود، زن به سر کار برود، یا نرود؟ جسارت است، مرد پرتوقع نشود! راه حل عاقلانه چیست؟
زهرا باقری : خوب، ببخشید که زیاد سوال می‌کنم، بالاخره اگر مرد بیکار بود، زن به سر کار برود، یا نرود؟ جسارت است، مرد پرتوقع نشود! راه حل عاقلانه چیست؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای خبازی: از اینکه زندگی آرام و بامحبتی دارید خرسندیم قطعا ملاکهای شما ملاکهای درستی برای ازدواج بوده است. اما آنچه در مورد شناخت عرض میشود صددرصدی ا
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : نیست یعنی اینکه ما اگر شناخت هفتاد هشتاد درصدی هم از طرف مقابلمان داشته باشیم و در همین مقدار ملاکهای مان را طرف مقابل بتواند پر کند میتوان ازدواج کرد. بیست, سی درصد باقیمانده در طور زندگی خودش را نشان میدهد. و اگر قرار باشد فردی را با صددرصد شناخت و تمام ملاکها انتخاب کنیم احتمالا تا اخر عمر باید مجرد بمانیم شناخت شناخت نسبی در همان اندازه است.
وحیده محمدی خواه : باسلام ببخشید استاد سئوالی داشتم در مورد
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم باقری: اینکه زن سر کار برود یا نرود بر عهده مشاور نیست چرا که من در زندگی آن فرد نیستم و ویژگیهای زندگی آنها را نمیدانم , نمیدانم چرا مرد بیکار است آیا بیکار است یا بی عار است آیا بیکاری موقتی است یا دائمی. آیا این بیکاری منشا شخصیتی دارد یا نه و جواب همه این سوالات میتواند مسیر را تغییر دهد. اما اگر شما احتمال میدهید که مرد پرتوقع شود عقل حکم میکند که زن سنجیده تر عمل نماید.
زهرا باقری : خوب از کجا می‌توان فهمید که به طور مثال مرد بی‌عار است؟
جعفری اداره فرهنگی : خانم محمدی خواه سوال شما را ناقص دریافت کردیم لطفا مجددا ارسال فرمایید
وحیده محمدی خواه : ببخشید استاد سئالی داشتم درمورد اخلاق و رفتار همسر . همسر من با اینکه دبیر هست و لی همیشه در زندگی حرف خودش را به کرسی می نشاند و این خیلی سخت می شه لطفا راهنمایی کنید چه کار باید بکنم .
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم باقری:جواب این گونه سوالات را بهتر است در مشاوره های حضوری یا تلفنی بگیرید. اما مردی که برای هر کاری بهانه می آورد و معمولا در انجام دادن کاری ثبات لازم را ندارد و معمولا در بقیه کارها هم تنبلی و احمالکاری می کند می توان اجمالا پی برد که با این چنین مردی مواجه ایم.
محمد  خرازی افرا  : با آرزوی موفقیت ٫ خدانگهدار
اعظم  یاری زاده  : با سلام فرزندی 3ساله دارم که نسبت به بچه های کوچکراز خودش بسیاربدرفتارست که واقعا مسئله بغرنجی شده چون من نزد مادرشوهرم زندگی میکنم وسرکار هم میروم واصلا جرات نمیکنم که اورابا بچه های چگونه اوراتربیت کنم دیگرتنها بگذارم
زهرا باقری : خوب این ویژگی ها برای مردی که به خواستگاری می آید چطور مشخص می‌شود؟
اعظم  یاری زاده  : اعظم یاری زاده : فرزندی 3 ساله دارم که اصلا سازگاری بابچه های کوچکتراز خودش ندارد چه کنم
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم محمدی خواه: دبیر بودن مستلزم همسر خوب بودن نیست و این که حرفش را به کرسی می نشاند باید دید کدام حرفهایش را به کرسی می نشاند برخی از امور لازمه اش اطاعت از حرف شوهر است و اگر این چنین نباشد نظم زندگی به هم می خورد اما در برخی دیگر باید مرد از مشورت زنش بهره مند باشد و با توافق کارها را پیش ببرند البته در برخی از زندگی ها تجربه نشان داده است که نافرمانی زن از شوهر باعث لجاجت شوهر شده و ایشان می خواهد به هر طریق ممکن حرفش را به کرسی بنشاند قطعا برای جواب کاملتر و بهتر می توانید حضوری یا تلفنی تماس بگیرید چون در این زمینه نیاز به سوالات ببیشتر در حیطه های روابط کلامی غیر کلامی جنسی تربیت فرزند و غیره است.
جعفری اداره فرهنگی : دوستان توجه کنند که متن را استاد تایپ نمی کند و اشکالات تایپی در اثر سرعت تایپ می باشد
علی میثمی : باسپاس از وقتی که گذاشتید ، خداحافظ همگی
محمد  خرازی افرا  : آقای جدیری یکی از دوستان بنده سوال دارن چرا بهتر تحصیلات مرد بیشتر باشه؟
محمد  خرازی افرا  : آقای جدیری یکی از دوستان بنده سوال دارن چرا بهتر تحصیلات مرد بیشتر باشه؟
زهرا باقری : با تشکر از استاد و تایپیست محترم و آقای جعفری در اداره امور فرهنگی از برگزاری چنین جلسه‌ای
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم یاری زاده: منظور از بچه های کوچکتر آیا خواهر برادرهاست یا غیر از آنها.در هر دو صورت جواب مختلف میشود منطور از سازگاری هم برای ما مشخص نیست آیا سازگاری به نظر شما ارام بودن, کاری به کسی نداشتن و ترسو بودن است یا غیر از آن بهتر است کمی جزئی تر توضیح دهید تا بتوانم بهتر شما را راهنمایی کنم. اما نکات زیر میتواند در این زمینه موثر باشد 1. کودک ذاتا پرخاشگر یا ناسازگار نیست و نباید برچسب ناسازگاری و پرخاشگری به فرزند زده شود. 2. برخی از اوقات ناسازگاری و پرخاشگری کودک جنبه فیریولوژیکی دارد و نیاز دارد که با یک پزشک مشورت شود. 3. کودک در این سن الگوگیری و تقلید بالایی دارد الگوی کودک بخصوص پدر یا مادر یا هردو اگر خودشان پرخاشگر باشند انتظار آرام بودن و سازگاری و تعامل خوب از کودک بیجا میباشد. 4. دوستان و همبازیهای کودک نیز در این زمینه نسبتا تاثیرگذارند. 5. سن کودک شما نیز اقتضاء پرخاشگری و ناسازگاری البته در حد نازل دارد. چه اینکه در این سن کودک میخواهد به استقلال برسد و این استقلال را میخواهد به دیگران بفهماند. مخالفت با پدر و مادر, دوستان, پرت کردن اشیا, جیغ زدن و لجبازی از شرایط این دوره است. این شما هستید که میتوانید با تربیت درست و صحیح این دوران را بخوبی سپری کنید. نیازمندید که در این زمینه حتما کتابهای تربیت کودک را مطالعه فرمایید.
اعظم  یاری زاده  : اعظم یاری زاده: ببخشد جواب سوال مرا ندادید
محمد  خرازی افرا  : : آقای جدیری یکی از دوستان بنده سوال دارن چرا بهتر تحصیلات مرد بیشتر باشه؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : آقای خرازی: ویژگیهای مردانه ایجاب میکند که تسلط بر زندگی و همسرش داشته باشد. اگر در یک زمینه مثل تحصیل مرد از تحصیلات کم و زن از تحصیلات عالیه برخوردار باشد. مرد احساس تسلط بر زندگی نکرده و به تبع در این زمینه احتمالا احساس حقارت خواهد نمود به همین خاطر بهتر است تحصلات مرد برابر یا بیشتر از زن باشد. البته صرف تحصیلات هم مهم نیست و مهمتر از آن شخصیت و ادب زن و شوهر نسبت به همدیگر است.البته مهم عدم شکاف زیاد تحصیلی بین زن و شوهر است.
جواد خبازی : با تشکر از شما استاد محترم و تایپیست گرامی و همه کارکنان دانشگاه، جزاکم الله خیرا
جعفری اداره فرهنگی : خانم یاری زاده پاسخ شما داده شد
اعظم  یاری زاده  : اعظم یاری زاده: ببخشد جواب سوال مرا ندادید
اعظم  یاری زاده  : با سلام فرزندی 3ساله دارم که نسبت به بچه های کوچکراز خودش بسیاربدرفتارست که واقعا مسئله بغرنجی شده چون من نزد مادرشوهرم زندگی میکنم وسرکار هم میروم واصلا جرات نمیکنم که اورابا بچه های چگونه اوراتربیت کنم دیگرتنها بگذارم
زهرا باقری : خوب خانم یاری زاده، در بالا جواب سوال شما را دادن دیگه، اینکه بچه‌های کوچکتر یعنی کی و ...
جواد خبازی : یکی از دوستانم کنار من است می‌پرسد:بچه‌ای دارم 8 ساله که نمی‌تواند با دوستان خود ارتباط دوستانه برقرار کند ؟و مدام با دیگران دعوا می‌کند دوستان او به خاطر اخلاقش از او فراری هستند.
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم یاری زاده: جواب شما را در چند سطر بالا دادیم. و اگر نیاز به جواب کاملتری دارید با شماره مذکور تماس بگیرید.
وحیده محمدی خواه : استاد منظور اینکه همسر م خیلی وابسته به خانواده خود می باشد و حرفهای انها را چه حق و چه ناحق به زندگی ما تحمیل میکند و این مشکلی برزندگی مان شده نمی دانم چه کار کنم
اعظم  یاری زاده  : با سلام فرزندی 3ساله دارم که نسبت به بچه های کوچکراز خودش بسیاربدرفتارست که واقعا مسئله بغرنجی شده چون من نزد مادرشوهرم زندگی میکنم وسرکار هم میروم واصلا جرات نمیکنم که اورابا بچه های چگونه اوراتربیت کنم دیگرتنها بگذارم
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : جناب خبازی: جواب شما هم مشابه جواب برای خانم یاری زاده است. باید بدانم که فرزند نوع تربیت فرزند شما چگونه بوده
زهرا باقری : آقای جدیری جواب سوال من را ندادین، از کجا معلوم که مردی که به خواستگاری می‌آید بیعار است؟
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : ,خود شما و مادرشان چگونه افرادی هستندآیا باهمدیگر هماهنگی کامل را دارید آیا نسبت به هم پرخاشگری لفظی یا رفتاری انجام میدهید آیا ایشان در زمینه درس و هوش چگونه است و آیا مدرسه که در آن درس میخواند نیازهای وی را به طور کامل براورده میکند آیا وی دوستانی دارند که وی را تمسخر تحقیر میکنندو جواب این قبیل سوالات را باید دانسته و بعد راهنمایی انجام گیرد.
جعفری اداره فرهنگی : دوستان عزیز با تشکر از شرکت شما در این جلسه پس از پاسخگویی استاد به آخرین سوال جلسه خاتمه خواهد پذیرفت و انشاء الله در جلسه پنجشنبه با حضور استاد کوثری شرکت فرمایید
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : خانم محمدی خواه: وابستگی به خانواده یعنی چه؟ سوال شما کلی میباشد و من نمیدانم چه حرفهایی از خانواده را به شما و زندگی شما تحمیل میکند بهتر است یا در موقعی دیگر به صورت آنلاین یا به صورت تلفنی با هم دیگر صحبت کنیم.
زهرا باقری : آقای جعفری اگر موضوعات هر جلسه فقط یک مورد باشد خیلی نتیجه بهتری خواهیم گرفت
حجة الاسلام والمسلمین جدیری : از اینکه با شماعزیزان هم صحبت شدم خرسندم و اگر سوالات شما به صورت کامل جواب داده نشد عذرخواهم. در فرصت دیگر سعی نمایید سوالات جزئی و شخصی پرسیده شود تا راهنمایی کاملتر انجام گیرد.برای همه شما شادکامی در زندگی آرزومندم. با تشکر
جعفری اداره فرهنگی : باتشکر فراوان از شرکت شما عزیزان در این جلسه به امید گفتگو در جلسات آینده لطفا نظرات خود را به پست الکترونیک اداره فرهنیگی ارسال فرمایید
زهرا باقری : آقای جعفری گروه های علمی که قرار بود تشکیل شود چطور شد؟
محمد  خرازی افرا  : با تشکر
زهرا باقری : با تشکر
اعظم  یاری زاده  : من کتاب دراین زمینه زیاد خواندهام تقاضادارم دراین زمینه کتبی معرفی کنید چون بسیاردغدغه ی تربیت فرزند دارم
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد