بسمه تعالی
خلاصه محتوای دوره آموزشی:
در این دوره آموزشی پایه بیولوژیک و فیزیولوژیک رفتار مورد بررسی قرار می گیرد و همینطور درباره سیستم های حسی بدن، فیزیولوژی هیجان، حافظه و یادگیری و ... مباحث جامعی ارائه می گردد.
هدف دوره آموزشی:
انتظار می رود دانشجویان عزیز بعد از اتمام این دوره آموزشی در موارد زیر مهارت پیدا کنند:
1. توانایی درک و یادآوری تصویر کلی از روانشناسی فیزیولوژیک
2. ورزیدگی در درس و داشتن تفکر نقادانه نسبت به تئوری ها، پژوهش ها و کشف های علمی در حوزه روانشناسی فیزیولوژیک
3. توانایی در بیان چگونگی اتفاقات روانشناسی فیزیولوژیک در اشخاص و درخود شخص
4. توانایی درک و توضیح ارتباط بین روانشناسی فیزیولوژیک و دیگر موضوعات واقعی موجود در جهان
محتوای دوره آموزشی:
سرفصل های اصلی ارائه شده در دوره آموزشی عبارتند از:
ü تعریف ، خواستگاه و تاریخچه، روانشناسی فیزیولوژیک
ü ساختار و عملکرد سیستم عصبی (شناخت نرون و کارکرد آن)
ü ساختار سیستم عصبی (سیستم عصبی مرکزی و پیرامونی)
ü روش ها و راهکارهای پژوهش در روانشناسی فیزیولوژیک
ü سیستم های حسی بدن ( بینایی، شنوایی، حواس تنی و حواس شیمیایی)
ü خواب و مشکلات خواب
ü فیزیولوژی هیجان
ü رفتارهای جنسی
ü حافظه و یادگیری
ü گرسنگی و تشنگی و مکانیسم های تغذیه ای
ü ارتباطات انسانی
ü بیولوژی درد
فرایند دوره آموزشی:
دانشجویان عزیز برای موفقیت در این دوره آموزشی می بایست ترکیبی از آموزش و یادگیری فعالانه داشته باشند گفتگوها و بحث های علمی و عمومی فراوان بین دانشجویان و نیز بین مربی و دانشجویان، دادن کنفرانس های متعدد در دوره آموزشی با موضوعات مرتبط با درس، ارائه فیلم های آموزشی توسط مربی و دانشجویان فعال، نمونه ای از فعالیت های این دوره می باشد.
به نقل از دکتر باقرزاده گروه مطالعات خانواده- دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
جمع آوری : محمد خرازی افرا
تصاویری از بیماران پارکینسون ( جلسه اول )
بیماران دوقطبی -
(جلسه دوم )
مراحل تشکیل سروتونین
و تصاویری از MESKALIN
کاهش گابا و بروز بیماری صرع (جلسه سوم)
اقدام لازم هنگام مواجه با یک فرد که دچار حمله صرع شده
جمع آوری : محمد خرازی افرا